Zitat
OpenAL (Open Audio Library) ist eine plattformunabhängige 3D-Audio-API, die hauptsächlich zur Spieleentwicklung geschaffen wurde, aber auch in verschiedensten Audioanwendungen Verwendung findet.
Mit OpenAL lassen sich Soundeffekte wie Raumklang und Dopplereffekt erstellen und einbinden, auch Hardwarebeschleunigung wird unterstützt.
Mit OpenAL lassen sich Soundeffekte wie Raumklang und Dopplereffekt erstellen und einbinden, auch Hardwarebeschleunigung wird unterstützt.
Updated Summer 2007 : Version 2.0.3
Dowload: http://developer.creative.com/articles/art...p=38&aid=46
Changelog:
Zitat
DLL Version numbers:
* OpenAL32.dll version 6.14.357.22
* wrap_oal.dll version 2.1.8.1
Changes and Bugfixes
* Added new enumeration extension (ALC_ENUMERATE_ALL_EXT) to use AL on any soundcard / audio endpoint
* "Generic Hardware" device only appears in the enumeration string if it can be used
* Fixed alcGetIntegerv's requirement for an active context
* Fixed alcCaptureOpenDevice so that it returns 'NULL' if the capture device fails to open
* Fixed software reverb bugs (Reflection Delay and Air Absorption HF)
* OpenAL32.dll version 6.14.357.22
* wrap_oal.dll version 2.1.8.1
Changes and Bugfixes
* Added new enumeration extension (ALC_ENUMERATE_ALL_EXT) to use AL on any soundcard / audio endpoint
* "Generic Hardware" device only appears in the enumeration string if it can be used
* Fixed alcGetIntegerv's requirement for an active context
* Fixed alcCaptureOpenDevice so that it returns 'NULL' if the capture device fails to open
* Fixed software reverb bugs (Reflection Delay and Air Absorption HF)